pátek 29. listopadu 2013

Hvězdy nám nepřály


autor : John Green
nakladatelství : Knižní klub
vydáno : 2013/03
počet stran : 240

Anotace :
Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se údajně podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.



Vlastní anotace :

     Hazel začala bojovat s rakovinou ve svých dvanácti letech, kdy jí doktoři zjistili nádor v plicích ve čtvrtém stádiu. Od této doby se uzavřela do sebe a minimálně komunikuje s okolím. Jen knihy jí přinášejí porozumění. Hlavně kniha "Císařský neduh", který končí uprostřed věty, aby si každý čtenář domyslel, jestli nakonec hlavní hrdinka zemře nebo bude žít.
Chodí do kurzu, kde si všichni povídají o rakovině: Přednáší tu Patrik, který nakonec nad rakovinou zvítězil, a tak všem naději,aby to nevzdávali.
V této skupině pozná kluka, kluka kterému museli amputovat nohu, kvůli rakovině, ale on je tak krásný a chytrý, kdo mu dokáže odolat?
Hazel pomalu zjišťuje, že lepší je čas trávit s Augustem, než se sama užírat doma...
Vyhraje nakonec Hazel válku nad svou rakovinou s pomocí Augusta?
Nebo jim nakonec hvězdy nebudou přát?






Názor :
Na první pohled mě dostala ta obálka,tak krásně jednoduchá.Když má knížka takhle skvělou obálku jde vůbec aby byla hrozná? NE, nejde. Na knížku "Hvězdy nám nepřály" jsem četla spoustu skvělých recenzí, takže jsem na ní byla natěšená jako malá holka. Když byl popsaný Augustus jako okouzlující vtipný a úžasný nešlo se do něj prostě nezamilovat! Líbilo se mi jak si konečně Hazel začala užívat života, i když věděla že nad svou rakovinou nikdy nevyhraje. A ještě navíc když do toho byla zapletená kniha Císařský neduh a její autor a k tomu všemu ještě ten úžasný výlet. Nedá se říct jinak než že ta knížka mě dostala a nadchla svým úžasným dějem. I když končí tak jak končí, vlastně mě ten konec hodně překvapil a dost jsem si u něj pobrečela, ale tuhle knížku miluji!!

















Moje hodnocení : 10/10



Žádné komentáře:

Okomentovat