pátek 24. ledna 2014

Banka těl MLADŠÍ

autor: Lissa Price
nakladatelství: Fortuna Libri
rok vydání: 2012
počet stran: 344


Anotace:


      Dívka stojí před strašlivou volbou. Rodiče jsou mrtví, bratr nemocný, za peníze se stane někým jiným. Komu může věřit? Nikomu...

Děj tohoto strhujícího románu pro teenagery se odehrává v budoucnosti.

Během smrtelné nákazy zahyne většina lidstva. Díky zázračnému léku, podávanému zpočátku jen velmi starým a velmi mladým lidem, zůstanou na živu jen starci a děti – a ti najednou stojí proti sobě. Mladým se chce žít a starým se nechce zemřít.

Aby se děti uživily, pronajímají prostřednictvím tajné organizace svá těla bohatým starým lidem, kteří chtějí znovu okusit mladost – a prodloužit si život. Hlavní hrdinka tohoto napínavého románu, Callie, se nechtěně připlete do cesty intrikářskému senátorovi, který chce vydělat jmění na tom, že těla dětem jednoduše ukradne a pronajme je navěky... Callie najednou neví, komu může důvěřovat – a do toho ji zasáhne láska..

Vlastní anotace:


          Callie patří do vrstvy lidí, kteří přežívají, a to jakýmkoli způsobem. Jediné, co jí na světě zbývá je malá naděje na lepší život pro jejího bratra, který je nemocný. Spolu s kamarádem Michaelem, se po smrti většině dospělých, včetně jejich rodičů, snaží najít jakýkoliv způsob na přežití. Stěhování z jednoho místa na druhé, Callieinu bratru  moc nepomáhá a to jen proto, že nemají peníze, aby si koupil svůj vlastní skromný byteček. A do toho Callie objevuje institut Banka těl, kde MLADŠÍ pronajímají své tělo STARŠÍM, aby ti starší nemuseli pouze ležet doma, vyšívat či háčkovat. Za tu dobu co se pronajímají jejich těla, oni jen leží a spí, a vždy když se vzbudí, mají sumu peněz na rukou. Přesně takhle si to představuje Callie, že si jen lehne, prospí pár dní a  pak dostane jen zaplaceno. Jenže, když si její tělo propůjčí jedna žena ze starších, najednou s ní může mluvit. Co se stalo, vždyť měla jen chvíli spát. Mluví spolu jen občas, ale proč má Callie pocit, že jí nemůže věřit? Do toho se objevuje záhadný a naprosto okouzlující Blake, se kterým prožije  úžasné léto, mluví s ní otevřeně a pravdivě, ale co když pravda není vždy takovou pravdou, jak se zdá být??



Názor:
         Knížka mě naprosto okouzlila, jak svým dějem, tak i obálkou. Přesně takhle by měla správná dystopie vypadat. I v této knížce se objevuje milostný trojúhelník. Krásný, milý Blake a pečující a starostlivý Michael. Nemůžu se rozhodnout, koho mám radši, protože každý je vlastně úplně jiný. Na konci knížky mě kvůli rozuzlení naštval Blake, ale přesto ho mám pořád ráda. Nechci zbytečně ani jednoho zavrhovat, takže si radši počkám na další díl. Ale jediný, co vím jistě je, že jsem si oblíbila hlavní hrdinku Callie, za její odvážnost, chytrost a boj za spravedlnost, ale také za to jak se dokázala postarat o svého malého sedmiletého brášku Tylera. Dokázala mu zajistit ochranu i jídlo a udělala pro něj cokoliv, co bylo možné. Konec mě posadil na zadek a já si prostě musela říct ,,A víc nic? Takhle to jako vážně skončí? Já chci další díl!" 


Shrnutí: Rozhodně doporučuji mladším i starším čtenářům, protože si rozhodně nemyslím, že by knížka dokázala něčím zklamat. Samá akce a napětí, zato se autorka nemazlila s popisem postav ani prostředí, ale rozhodně konec knížky mě upoutal nejvíc, protože to,  co bylo na konci, při tom mi přebíhal mráz po zádech.

Hodnocení:            10/10



4 komentáře:

  1. Ráda bych si Banku těl přečetla, ale nějak se zatím nemám ke koupi. Snad někdy brzy si ji už konečně koupím, protože mi ji doporučoval i spolužák, který skoro vůbec nečte. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně stojí za to si ji koupit :) spolužačka mi taky knížku doporučovala, takže jsem dala na její rady a myslím, že jsem udělala jedině dobře :* -E

      Vymazat
  2. Banku těl jsem četla a bylo to něco úžasného! :-) Ta kniha je vážně dokonalá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky šíleně líbila :) Rozhodně úžasná dystopie :* -E

      Vymazat